Policies/Procedures

Policies and Procedures

Toronto District School Board Index of Policies and Procedures 

French Programs

French Immersion

Student Transportation


GLEN PARK PUBLIC SCHOOL CODE OF CONDUCT

“Where Students Learn and Succeed”At Glen Park , students are expected to:

  • Come to school each day prepared to learn
  • Be respectful
  • Be cooperative
  • Be responsible
  • Be safe

Students are entitled to:

  • Fair and respectful treatment from peers and staff
  • A high standard of education
  • Freedom from physical, emotional, and verbal harassment
  • A safe and supportive learning environment

Students are responsible for:

  • Attending school regularly and punctually
  • Respecting the rights, feelings, and property of others
  • Resolving problems (conflicts) using words
  • Completing work to the best of their ability
  • Showing courtesy and self-discipline in actions and words
  • Knowing and obeying rules and procedures (for example: school, lunchroom, class, and bus routines)

Staff are entitled to:

  • Respect, cooperation, and support from all students and parents
  • Appropriate and considerate behaviour
  • A conscientious attitude towards learning

Staff are responsible for:

  • Promoting student self-esteem
  • Planning and delivering effective and stimulating programs
  • Managing disciplined, organized, and safe classrooms
  • Assisting students in their learning


CODE DE CONDUITEÉcole Glen Park Public School

Où les étudiants apprennent et réussissentÀ Glen Park, les étudiants sont menés à:

  • venir à l’ école chaque jour dans le but d’apprendre
  • être respecteux
  • être sociable
  • être responsable
  • être prudent

Les étudiants ont le droit à:

  • un traitement équitable et respectueux entre camarades et le
    personnel
  • un niveau d’éducation élevé
  • l’absence d’harcèlement physique, émotif et verbal
  • un environnement d’ apprentissage sécurisant

Les étudiants sont chargés de:

  • aller à l’école régulièrement et arriver ponctuellement
  • respecter les droits, les émotions et la propriété des autres
  • résoudre les conflits en utilisant les mots
  • faire de leur mieux pour finir leurs devoirs
  • montrer de la courtoisie et de l’autodiscipline par I’ action et par les mots
  • connaître et obéir les règles et routines quotidiennes (par exemple: les attentes à l’école, la salle à manger, la salle de classe et l’autobus)

Le personnel a le droit:

  • au respect, à la coopération et au soutien des étudiants et des parents
  • à un comportement approprié et courtois
  • à une attitude consciencieuse vers l’apprentissage

Le personnel est chargé de:

  • promouvoir l’estime de soi de l’étudiant
  • planifier et donner des programmes efficaces et stimulants
  • imposer la discipline, l’organisation et la sûreté des salles de classe
  • assister les élèves dans leur apprentissage